Tjoho och tjohej...

...idag ska det firas midsommar!
Kära svärsonen jobbar idag så det blir han, jag och älskade pappsen som ska trycka i oss nypotatis, sill (varmrökt lax med chili för min del), brieost med chilisylt, diverse grönt krafs och en hög annat vi plockat ihop.
Dock inga jordgubbar, som ingen av oss gråter över att vara utan.
Jag fick min dagliga jordgubbsdos i frukostsmoothien.
 
Ska bli lite chilisyltkokning först och sedan drar vi hem till pappsen.
(Han vill att jag ska nämna att det är han som hämtar oss och han är lycklig som kan göra det,
och tänka sig, han känner sig inte ett dugg sämre av att sitta i bilen de få minuterna.
Tvärtom säger han, eftersom han är så glad över att kunna hjälpa mig och därför också blir "hjälpt" själv för att han får träffa mig!)

Är löjligt överlycklig eftersom jag och my Ass Joakim fick ihop en STOR laddning med attans god köttgryta igår!
Det var många timmar i köket, med Bruce Springsteen skrålandes i högtalarna och två stackars hundar (Trassel och Bambi) som inte fick ligga i vägen på golvet.
Köttgryta är förvånansvärt svårt att svänga ihop då man förlorat förmågan att skutta över djur som springer runt benen på en. Faktiskt.
Troll var irriterad över att inte få springa runt benen på oss/få total uppmärksamhet,
så han hämnades genom att hoppa upp på översta bokhyllan och slänga ner alla mina älsklingsböcker på golvet.
Ibland är han lite svår att älska till 100%, den katten!

GLAD MIDSOMMAR OCH HAPPY HALLOWEEN TILL ER ALLA FRÅN ...tja... från mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback