Kära Syster...


 
...jag tänkte fixa ett riktigt långt inlägg idag.
Med massor av bilder på mitt hem, mina djur och alla frö som ska planteras.
Alltså allt jag tänkte presentera.
För en riktigt detaljerad presentation av Björklyckan är otroligt välbehövlig nu!
Men jag har inga bilder...
...och jag har ju MASSOR av arbete kvar att utföra här.
Så det blev ingen presentationsinlägg.
För jag vill ju ha riktigt fint innan jag presenterar.

Alltså...
...nu kan jag föreställa mig hur massvis av människor sitter och gråter förtvivlat för att det blev så här.
Det är jobbigt att känna sig ansvarig för denna panikartade besvikelse!




...är ju vad alla tänker om mig nu.
Så Kära Syster...tror du att det är okej att jag delar upp min presentation av Björklyckan och dess innehåll och invånare, i flertalet olika inlägg istället för ett långt och förbannat drygt?

Jag ÄR seriös!

Jag är så seriös att jag tänker inkludera en presentation av mina vänner och favoritböcker också.
(Fast det är faktiskt samma sak.)

Alla som kommer att se den presentationen som handlar om min trädgård kommer att bli så tårögt förbluffat tagna av stundens avslöjanden att jag redan nu - innan inlägget ens skrivits - känner att jag kommer att behöva förbereda mig på massor av besök i sommar så det är nog bäst att jag börjar med att fylla alla mina tre frysar med mat att bjuda på... ...innan jag ens vågar skriva inlägget.
Fast. Jag behöver ha en kamera för att ta bildbevis inför trädgårdspresentationen... och alla de andra presentationsinläggen naturligtvis.
Jag har ingen kamera, men min kära dotter -
www.tassliv.blogg.se  har en kamera.
Fast den glömmer hon alltid att ta med hit...
...men när hon väl lyckas komma ihåg att ta med kameran så ska hon få ta så fina bilder på allt som ska presenteras att ni kommer att förstå detta kanske en aning förvirrande inlägg om presentationer och foton som behövs för just nämnda presentationer.
DET blir väl bra va?!
 

Kommentarer
Postat av: Missmaddis

tycker det låter som en förträfflig idé. Att dela upp det. Som en följetong. Jag ser fram emot det!

Postat av: Marie

Det är kul att se att du orkat börja blogga igen. Fastän att du är så sjuk! Du skriver så vackra saker mellan varven och jag kan inte låta bli att läsa. Ser fram emot allt det vackra och fina du ska vissa.

Jag har svårt för att komma ihåg vad alla dina djur heter. Är Niclas ett djur eller en människa? Är Minus en hund eller katt?

Kram från Marie

(du stavar rätt, både till HSP och suprapubiskateter ;))

Svar: Oj, förlåt att jag missat att svara!Jag har tre djur:
Trassel - dvärgpudelstik, 10 år snart, kallas även för Kompis & Sånt.
Niclas - Den grå/vita katten, 13 år. Bestämmer i hela bygden.
Troll - Den "fluffiga" katten. 6 år. Djävulen själv men en charmig sådan.
Sedan så har vi min dotter och hennes sambos hundar som är här ofta.
Minus - långhårig chihuahua.
Bambi - Golden/Flatcoated retrivier
Thibo - Podenco...någonting. Den fulaste jäkla hund som existerar iallafall.
MiseryWitch

2015-04-30 @ 11:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback