Har blivit en äcklig person som manipulerar och utnyttjar.

Det pratas nu akut... ...om prognosen för min överlevnad.
Det diskuteras hur de ska göra eftersom varje försök att laga där jag brister, förstör mer än hjälper.
Det funderas över ifall de ska våga göra den där stora - nödvändiga -operationen...
...eftersom de misstänker att det aldrig kommer att läka.
Under tiden jag väntar på myndigheternas besked om hjälp,
så gör jag just det... ...väntar.
Utan att kunna få i mig den näring jag behöver, vilket lett så till den grad att jag nu har stora sår och blåsor i halsen,
tappar hår och naglar och har så dåligt med ork att jag inte längre har möjlighet att klara av att duscha - ens med hjälp.
Kommer inte iväg på viktiga sjukhusbesök... för jag kan inte ens ta mig ur sängen.
Organen i kroppen har börjat ...tja... sluta fungera.
Varje minut av mitt "liv" tillbringas med att försöka stoppa den lavinartssnabba försämring som sker i min kropp... och jag och mina närmaste bara kan stå och se på... totalt maktlösa.

Men visst. Jag tycker att detta är ett läge att försöka manipulera folk. Utnyttja.

Och det finns ju bara en person som står mig så nära känslomässigt, att jag skulle kunna ha en chans att göra just det. Utnyttja.

Tänk. Det är PRECIS det jag GÖR!
Jag utnyttjar varje minut jag har möjlighet att få lov att träffa och umgås med denna unika människa.
Jag utnyttjar det faktum att jag har möjlighet att tanka hans mobil varje månad så att han kan ringa mig varje morgon och eftermiddag för att han vill berätta vad han ätit eller sett för spår på åteln.
Att jag är så lyckligt lottad att jag får dela denna underbara människas vardag - det utnyttjar jag till max!

Det var en period då någon som "till blodet" anses stå mig nära, försökte få mig till att låta bli att tala om sanningen om min "hälsa" för min pappa.
Detta gjorde honom vansinnig.
NATURLIGTVIS!
VARFÖR skulle jag ljuga för den står mig så nära?
Han KRÄVER att varje dag få veta exakt hur det är med mig,
och om jag befinner mig på sjukhus - hur fasiken skulle jag kunna hindra honom för att veta det?
Och om han vill köra och hälsa på mig, så är det väl HANS VAL, inte MITT?!
Det hade också antagits att jag nekade min far att ta ett glas vin på kvällen för att han skulle kunna köra mig. Eh...vad? Som om min far skulle låta någon bestämma över honom?
Som om jag inte skulle unna honom att dricka om han vill det?
Som om jag inte har sjukresor/färdtjänst?
Att han ibland kör mig, är för att han BER mig att få göra det och då passar vi också på att umgås - för ärligt talat så vet vi inte hur länge vi har möjligheten!
Ekonomiskt? Vad vet andra om vem som betalar bensinen i tanken?
Har de koll på huruvida jag betalar eller inte? Synska kanske?

Äckligt? Ja... det tycker jag också att det är!
Tycker det är äckligt att vilja min pappa så illa.
Att anse honom vara en person som skulle låta sig manipuleras och utnyttjas.
Det är det sista den mannen skulle tillåta!
I know... ...för jag tar som sagt varje liten chans jag kan för att träffa honom, lyssna på honom, prata med, få goda råd från (Gratis! Tänka sig!) och bara njuta av ynnesten av att få vara hans dotter med vetskapen om vår gemensamma respekt för varandra och KÄRLEKEN!

Har också fått höra att det är "synd att jag bor där jag gör, för det vore bättre om jag bodde på någon form av servicehem där personalen kan ta hand om mig så att jag inte vore ett sådant BESVÄR för t.ex kommunen och assistenter."
Jupp. Jag drog den här gigantiska nitlotten i livet alldeles medvetet.
Bara för att kunna få vara till besvär och göra livet svårare för andra!
Verkar som jag lyckats va?
Antar att det finns såna underbart empatiska människor som verkligen gläds åt det faktum att mitt liv blev som det blev?!
ÄCKLIGT och YNKLIGT är vad det är!
Att slänga lögner och sina smutsigt vidriga åsikter på någon som kämpar för sitt liv,
bara för att själv få känna sig duktiga och bättre på bekostnad av någon annans lidande.

Ärligt talat så tycker jag synd om dem! 
Antar att det känns bra då de kan hitta på en massa lögner som gör mig till något "äckligt"?
För då är ju DE så mycket bättre.
Stackas satar... 

Tillbringar min sista tid med personer som betyder ALLT!
Personer som har empati och massor med andra fantastiska egenskaper.
Personer som pratar med MIG, om de tycker att jag gjort något fel.

Fast...om de hade varit så patetiska att de hade baserat det jag "gjort fel" på LÖGNER, så hade de ju inte heller VÅGAT vända sig till mig...för det är tydligen så det går till.

Om någon nu tror att pappa mår fysiskt dåligt eller får lida ekonomiskt p.g.a mig
- FRÅGA HONOM VAD HAN ANSER OM DEN SAKEN!
Jag ska fråga honom imorgon då jag bjuder honom på middag.
JA... som JAG betalar!


Kommentarer
Postat av: mattias

Stå på dig vännen. Du betyder mycket för mig min vän.
Mattias

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Pappor är fantastiska! Huvudsaken är att ni förstår vad ni betyder för varandra...

2014-11-04 @ 22:52:34
URL: http://tomtensdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback