Fortsätter...

...med mat. Eller... tja... godis. Typ.
Har blivit MYCKET bättre de senaste dagarna. Komplikationer efter operation-bättre.
Men ryggen. Nja, den är värre. Riktigt riktigt illa är det.
Väntar på tider för magnetröntgen och korsettutprovning.
För både hela ryggmusklaturen och ryggraden är fullständigt förstört på mig nu.
Har ju en del operationer att vänta, och så det faktum att jag kommer att bli tvungen att använda hård korsett/nackstöd resten av mitt liv,
fast jag är extremkänslig mot allt som sitter det allra minsta hårt.
Vet ärligt talat inte hur mycket framtid jag egentligen vill ha...
Vetskapen om att det bara blir värre. Tja, det inspirerar ju inte direkt.
FÖRSÖKER verkligen att fokusera på allt positivt,
men när smärtan bara sliter och drar i dig varje jädrans minut på dygnet - då blir det svårt att vara glad ibland.
Men nu var det inte gnälla jag skulle göra.
Har ju annat ointressant att berätta om.
Eftersom jag blivit så mycket bättre (inte ryggen nej) så har jag kunnat flytta ut i mitt älskade kök lite igen.
Är glad att jag möblerade om och fixade och rensade härom dagen,
för jisses vad mycket bättre jag trivs där nu igen!
Måste bara lösa en del förvaringsproblem. Skulle behöva flytta och bo någonstans med ett kök som har ett sånt därade STOOORT skafferi!
Trots att idiotryggen kraschade och jag låg där i min säng utan att kunna röra mig, och fick för mig att jag inte fått NÅGONTING gjort idag....
Tja, så blev det ju faktiskt en del gjort iallafall idag!

Började med att "slänga ihop" en köttgryta (och ja, jag ÄR bäst på köttgrytor), sedan griljerade jag en skinka.
Så där lite som en testrunda inför julen.
Asch, de sålde dem attans billigt och jag skulle ändå köpa pålägg.
Ja ja... så då passade jag på att göra en "ägg/senap/tjosan-röra".
(Hårdkokt hackat ägg, dijonsenap, creme fraiche, majonäs och salt och peppar)
Grovt bröd eller knäcke med skinka och äggröra är gott minsann.
Denice var kvar här hemma efter gårdagens biobesök, och hon gav sig på att baka saffransbullar.
Jag hjälpte bara till lite lite (mest med disken) och tur är väl det, för det är ju definitivt inte JAG av oss två som kan det där med bakning!
Iallafall så blev det saffransbullar. Goda såna...
Jag knåpade och rörde ihop Rocky road fudge...
....och knäckte polkabräcket jag gjorde igår.
Saffransbullar, fudge och bräck efter recept på min nya favoritblogg - www.tomtensdotter.se
Rekomenderas varmt!
Hmm... vad gjorde jag mer? Diskade, diskade och diskade.
Så okej. Helt "lat" har jag väl inte varit idag.
Ändå känner jag mig helt oduglig för att jag inte klarade av att koka ihop den där chilisylten som jag planerat så länge nu.
Hoppas hoppas HOPPAS att jag lyckas ta mig ur sängen imorgon!
Så.
Nu ska jag bara försöka ta mig genom natten, så återkommer jag imorgon med mer gnäll. Lovar!




Vissa blev ju lite trötta (det är JOBBIGT att tigga skinka!)...




Och vet ni vad? Ni FÅR gärna kommentera även om det bara är för att säga åt mig att sluta gnälla!
Och om ni undrar varför alla bilder är på antingen mat, katter eller mitt kök - så är det bara för att det är vad mitt liv består av.
Imorgon ska jag försöka fotografera min smärta...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite TAKLA MAKAN till natten kanske...;-)

Svar: Funkar helt klart - alla tider på dygnet!
MiseryWitch

2012-11-22 @ 02:09:50
Postat av: JoJo

Du är bara bäst!!!!

Svar: Nja.nästan. kanske
MiseryWitch

2012-11-22 @ 08:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback