Balanserar och funderar...

...om och på så mycket att jag stängt av mig själv.
Insikter som snubblar över varandra hopblandade med rädslorna för vad som vore om min mur inte var så stark.

Visst att jag mått fruktansvärt dåligt över att inte få städat eller ens uppackat och sorterat sedan flytten.
Inte bara det faktum att jag inte själv kan städa längre, utan att behöva leva i ett så smutsigt hem att jag SKÄMS!

Nu börjar det hända saker här.
Det börjar rengöras. Steg för steg.
Och sortering, planering, organisering och rensning är igång.
Nu först inser jag...
...hur stor bit av mig själv som fått försvinna för att mitt hem inte är så som jag vill ha det.

Har börjat längta efter att en ny dag ska börja då jag ligger och försöker få några timmars vila på nätterna.
Det var länge sedan jag kände så!
Det är inte längre med fasa och ångest jag väntar på morgonen.
Och det är ju sannerligen inte bara för att jag får städat och fixat.
Det är många bitar...
Att få kunna duscha.
Att få näring regelbundet.
Att inte vara så ensam och att få umgås med någon som betyder så oerhört mycket för mig.


Vet inte hur många gånger per dygn jag upptäcker att jag hoppas innerligt att det inte bara är en dröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback