Någon som orkar räkna...

...så kan ni få räkna ut hur lång tid det gått sedan den 27de april.
Det är iallafall så lång tid det tagit för mig att liksom...flytta in.
Varje låda,hylla,yta eller vad man än kallar det - är i ordning nu!
Kvar att göra är att ställa in mina pysselsaker på de tomma hyllorna i Isacs rum, måla några möbler och sortera och ställa dvdfilmerna på plats.
Inget som känns överakut direkt.
Sedan... kanske till våren. Kanske tidigare om jag skulle råka snubbla över arbetskraft,
så ska ca 95% av det som står i uterummet bäras ut till gäststugan/förrådet.
Sedan är det bara att ställa det som är kvar så där lite mer i ordning.
Tror t.ex att soffan blir BETYDLIGT lättare att sitta i om den inte ligger på högkant som nu...
Några urkassa och totalt onödiga bilder på min älskade Lilla Stuga i skogen.
Precis - I SKOGEN!

Det första man kommer in i hos mig är faktiskt hallen.
Vet att vissa kan tycka det är en aning underligt,
men jag tyckte det kändes som lämpligaste stället med tanke på ytterdörrsplaceringen.
Min hall är typ globenstor!
Om man är en dvärgmyra.
Det viktigaste får dock plats. Spruckna gummistövlar som har varit i Skottland.
Väl Trolltuggade foppisar och Trassels rosa kamoflageoverall.



Om man kommer in genom ytterdörren och sedan tar ett ministeg åt vänster så befinner du dig plötsligt inne i badrummet.
Det är också gigantiskt!
Man kan faktiskt ta ett halvt steg till utan att stöta mot väggen.
Tro nu för all del inte att jag klagar över min Lilla Stuga i skogen!
Tvärtom så är den ju faktiskt just exakt precis min drömbostad!
Som inne på toaletten.
Allt det viktiga får plats. En poster med Enrique Iglesias, tandborsten och en dikt av Karin Boye.
Den dikten hängde på insidan av mors toalettdörr i många år.
Vi tävlade om vem som skulle kunna lära sig den utantill först.
Nu hänger den precis mitt emot min toalettstol.
Och jag har alltid hunnit glömma första ordet när jag kommit ut i hallen.
Men det är en attans vacker och tänkvärd dikt iallafall...







Om man låter bli att ta ett steg åt vänster när man väl kommit in i hallen,
och i stället tar ett steg framåt så kommer man in i mitt kök.
Jag tokälskar mitt kök!
Om jag kan stå på benen någonting alls till våren...
...asch...om jag kan krypa till våren, så ska det anläggas en krydd/köksträdgård utanför mitt köksfönster.
Jag vet precis hur den ska se ut. Önskar jag kunde rita så jag kunde visa någon vad jag planerar.
Köket ja. Med fönster ovanför vasken. Dröm som blivit sann. En av många med den här stugan!
Den svarta baljan i vasken är det allra allra senaste inom diskmaskinsbranschen.
Har dock inte lyckats klura ut hur man kopplar in den än.
Att jag inte har någon gardin är något finaste mor inte alls kunde förstå.
Faktiskt det som gör mig på-gränsen-till-vansinnes-sammanbrott-av-sorg.
Att mor aldrig fick se ur det blev i stugan till sist...
Köket. Inget konstigt alls.








När du sedan tagit de tre stegen genom köket så kommer du till stugans egentliga vardagsrum.
(Det finns ett hyfsat stort sovrum också.
Det har Isac fått, och det blir inga bilder på det idag. Så det så.)
Eftersom jag behövde mer plats åt mina köksprylar än vad köket tillät så valde jag att dela av rummet med bokhyllor.
Av någon icke genomtänkt anledning så valde jag att placera köksprylarna närmast köket.
Ganska exakt mitt i stugan - precis till vänster då man kommer från köket in i rummet - finns en kamin.
En kamin som inte fått något namn ännu.
Med tanke på motarbetningen från kaminens sida så lär det bli något väl genomtänkt namn. Som Sten.
Iallafall. Väl inne i rummet möts man av ett attans smutsigt köksbord.
Sällan lönt att byta duk. Det är Trolls favoritplats nr 2, och vi använder ändå aldrig bordet...










Precis där man trycker sig genom "gången" förbi bokhyllorna så finns det ett fönster ut (in) mot uterummet.
Detta fönster är för tillfället nästan helt fyllt av böcker.
Var ju tvungen att lösa bokplaceringen på något sätt.
Förbi hyllor och fönster kommer du in i vardagsrummet/mitt sovrum.
Har lyckats överträffa mig själv genom att få tryckt in följande på ett utrymme stort som en hopknycklad golfbil:
Soffa. Två fåtöljer. Soffbord. Säng. Sängbord.
Fyra dvdhyllor. Två gitarrer. Tre bokhyllor. Tv-bänk med tjockisTV.
Det är MIN säng. Niclas hävdar dock minst sjuttiotre gånger per dygn att det är HANS säng. Det börjar likna ett krig.
Troll tillbringar största tiden av innetiden uppe på bokhyllorna.
Trassel använder oftast mig som säng/soffa/stol. Attans bekvämt och så...
Det enda jag faktiskt saknar i min stuga är mer väggutrymme.
Har en del som vill bo på mina väggar.
Betydligt mer än vad som får plats.
Det viktigaste är ju dock uppe...





























För lite detaljer?
*suckar*
Får väl fixa det senare då...



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback