Jag bor inte där jag bor...

...jag bor nämligen inte alls i skogen.
Ni har blivit lika lurade som jag va!?
Här har jag i min enfald trott sedan den 27de april, att jag bor i skogen.
Så är tydligen dock icke fallet.
Det fick jag minsann reda på av en uppblåst helegoist i fredags!
Sagt med ytterst nedlåtande, så där lite "överseende-mot-de-mindre-vetande-stackarna-ton" i rösten:
"Nej du, JAG vet att du inte bor i skogen,
för jag har faktiskt GOOGLAT på var du bor!"
 
Nu är jag svårt förvirrad!
Alla de där tusentals lååånga träpinnarna som är nerstuckna i marken, fyllda med mindre träpinnar som i sin tur är täckta av barr eller löv i alla möjliga former och färger.
Är de inte typ ...träd?
Om det finns väldigt väldigt många träd.
Visserligen med en del små grusvägar,hus, små sjöar och en och annan liten hage insprängt lite så där random här och där - ÄR det inte skog då?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Betyder det att jag bor i *ryser* ...stan...trots allt?
Har jag alltså ljugit varje gång jag sagt/skrivit att jag bor i Lilla Stugan i Skogen?
Är det i Lilla Stugan i Stan jag egentligen bor?
Eller?
Finns det lite skog runt mig trots allt?
Vad säger ni?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Men det är klart du bor i skogen?! Roade mig med att dessutom titta på dig på Google Earth (hej vinke-vink från ovan ;) )och det är definitivt skog. Tittar man på Eniro etc är det gult område, men det innebär inte att det är "stadsbebyggelse" utan att området omfattas av en beslutad plan och säger således inget om terrängförhållandena.

Kram

Gunvor

Svar: Men VINK VINK nu en stund för sent! Det roliga är att VARJE gång jag pratar med min dott så har vi samma dialog: Jag: Jag bor i skogen!
Dotter: Nej, du bor VID skogen!
Upprepas ca tjugo gånger tills någon eller något avbryter oss.
Kommentaren om att jag inte bodde i skogen var så hysteriskt fjantig iom att den kom tillsammans med ...för jag har googlat det! Nähä. Förlåt då. Jag som varit så glad just över den biten! ;) Och du...Tack igen för allt stöd! OVÄRDERLIGT!
kram
MiseryWitch


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback