Hade ett bra möte idag...

...med vuxenhabiliteringen.
Skulle egentligen träffa hela teamet, men två var sjuka så det var bara jag och kuratorn.
Världens bästa för övrigt!

De ska försöka hjälpa till att samordna hela den här "rygghistorian" lite bättre för min del.
Det är ju så att min rygg har flippat ut fullständigt.
Har ständigt problem med rejäla inflammationer i muskler och nu de senaste månaderna även i ryggraden.
Är ju väldigt överrörlig även i ryggraden så det blir mycket med kotförskjutningar, nerver i kläm och rejäla förslitningar.
Min handkirurg har kommit fram till att mycket (men långt ifrån alla) av mina problem i händer och armar kommer p.g.a klämda nerver i bröstben/nacke och halsrygg, och har därför skickat remiss för ny magnetröntgen och utredning om trolig operation.
Min Kära Farbror Doktorn har i sin tur skickat remiss till ortoped för vidare utredning av resten av ryggen...
dit har jag inte ens fått tid än, och de kommer sedan också att skicka mig till magnetröntgen o.s.v... o.s.v...
De på hab. ska försöka ordna så jag lika gärna kan ta röntgen av HELA ryggen när jag ändå ska dit (i början av januari - skulle varit där förra månaden men har fått skjuta på allting p.g.a senaste operationen med påföljande komplikationer) så att ortopeden redan har röntgensvar när jag väl får komma dit.
Ja... och så ska de hjälpa mig att fixa ny korsett AKUT så länge.
Den gamla fick jag när jag vägde 120 kilo så den är ju inte direkt till stor hjälp nu!

Näe. Orkar inte skriva mer nu.
Är totalt megajätteslut efter dagens röjningar i köket.
Det blev en del gjort idag iallafall:

Julköttbullar.
Ägg/baguette-röra.
Skalade och kokade ca 2 kilo potatis (Ska göra saffranskroppkakor imorgon).
Biffar till middagen.
Stekt lök (gul till sonen och röd med kanel till mig).
Vansinnesgod grädd/brunsås.
Smörslungade morötter.
Chocolate Chip Polka Cookies.
Glöggrutor (Långpannekaka - chokladkaka med smörkräm smaksatt med glögg och sedan ett "lock" av choklad).
Många omgångar disk.

Bara HOPPAS att jag har lika mycket energi imorgon!
Nu blir det några kapitel Harry Potter och sedan förhoppningsvis lite sömn (trots jobbig måne och idiotVÄRK!) innan morgondagen och nya äventyr i mitt FANTASTISKT spännande liv...





(Kakan på bilden har ingenting med dagens inlägg att göra.
Det är en kaka som Belle bakade när hon var på besök i helgen.
Själv lär jag aldrig kunna baka så fina kakor.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback