Blir så irriterad...

...över det faktum att jag låter mej bli irriterad.
Borde inte ta åt mej så förbaskat mycket.

Får ibland frågan; Hur orkar du? Hur gör du för att klara av att...*
*fyll i valfri praktisk syssla

Seriöst!?! Vad väntar ni er för svar? Att jag ska avslöja något hemligt litet trick?
Svaret är:

DET GÖR JAG INTE !!!

Jag ORKAR inte...
...och jag KAN inte !!!

Ibland TVINGAR jag mej själv till att göra saker (som viss städning) för att inte GÅ UNDER av att behöva leva så här.
Ibland gör jag saker fast jag absolut inte BORDE, eftersom det blir på bekostnad av något annat.

Och JA, ibland gör jag saker som jag tycker är ROLIGT fast det är på tok för ansträngande eller belastande för mej. Men ska jag ärligt talat behöva sitta som en grönsak instängd i mitt hem 24-7 för att ni ska GODKÄNNA att jag har ett handikapp !?! (ETT???)

Ja, jag kanske sov nästan hela natten inatt. Det betyder inte att jag inte legat vaken större delen av dygnen de senaste tre veckorna, p.g.a vansinnig värk och smärtor som ibland t.o.m gjort mej svimfärdig...
...och haft fullständigt vidriga mardrömmar de få timmar jag sovit, och därför känner mej ALLT ANNAT ÄN utvilad.
Ja,jag kanske var iväg på en konsert förra månaden, det betyder INTE att jag orkar sitta och se glad ut JUST NU.
Ja, jag FÖRSÖKER se det positiva i allt, för det mesta iallafall. Det betyder INTE att jag EGENTLIGEN mår bra och bara hittar på de stunder när ingenting i världen skulle kunna få mej att se ljust på tillvaron! 
Blir så gruvligt irriterad på mej själv för att jag låter mej bli irriterad överhuvudtaget!
Önskar att jag bara orkade be vissa personer att *beeeeep*

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte B

Tänk vad rätt.......satte mina tankar på pränt! Tack

Postat av: Marie

Oj, vad jag känner igen mig i allt du skriver. Du har verkligen lyckats få ner allt i ord, det jag känner och tänker. Ibland orkar jag inte förklara för folk, inte be om ursäkt, inte förklara varför jag bet ihop igår och klarade av att gör en sak som jag idag inte klarar alls. Den ständiga kampen om att bli trodd och att behöva förklara sig hela tiden är såååå tröttsamt. Ska man behöva bära det oket också, räcker det inte med smärtan och allt annat som plågar en? Ibland vill jag bara vara helt för mig själv, bara för att slippa allt det där.

2014-10-26 @ 09:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback