16/3-2012

Ja. Det är en dag jag alltid kommer att ha liggande tillgänglig i minnesbanken...
...att plocka fram vid behov. Och tro mej! Det kommer att vara OFTA!

Den här dagen var dessutom en mycket speciell födelsedag.
Älskade broder Kent skulle fyllt 49!
Det har varit 20 år av den svåraste saknad...
...men jag LOVAR Kent, jag rockade för dej på KB!

Det var också en dag då jag äntligen fick träffa min söta önskevän Maria igen.


Hade några fantastiska timmar ihop med Maria och hennes man Micke.
Längtar tills jag har återhämtat mej efter operationen för då ska jag åka upp och våldgästa i Falkenberg!
(Kanske till visfestivalen som jag tror är i början av juli!?!)

Mötte upp med underbara vännerna Berit och Eva innan vi begav oss till KB och en fullständigt magisk kväll.
Först spelade Anna Hertzman några låtar och jag och Denice konstaterade åter att den tjejen har en av de bästa rösterna vi någonsin hört! När hon sjunger så känns det i ryggraden och man blir helt gråtfärdig av lycka så vackert det är.
Det blir ju inte sämre av att hon är en helt UNDERBART HÄRLIG person.
Jisses vad den tjejen inspirerar!

Dan Hylanders konsert?
Allvarligt talat har jag svårt att riktigt hitta rätta orden för att beskriva hur makalöst bra det var.
Hela gänget (+ Anna OCH Calle Kristiansson) är så ...så... *
* fyll i med alla positiva superlativ ni kan komma på





Jupp, jag trodde inte heller att Jannike kunde bli vackrare...
...men med den frisyren var hon nästan...overklig!


Jag stod så perfekt för att se min favoritbassist (och en av mina stora favoriter på sång också!) Bobby
Djordjevic riktigt bra. Enda nackdelen med att stå där är att jag missar Jannike så mycket.







En helt otrolig upplevelse var att få höra både "Turkos" och "Vargtimme" live!
Och "Höst". Det var totalt obeskrivligt. Vilken magi när hela publiken sjöng och se Dan riktigt tagen av stunden.
Det var så förbaskat fint att man nästan grät.

Och så kom en annan obeskrivlig höjdpunkt.
Bobbys bas-och-sångsolo i "Höst".
Jag bara dog en smula.
Tänk då när jag ska få se TAKLA MAKAN (bandet där Bobby sjunger) live!?!

Tyvärr måste även en sådan här magisk föreställning ha ett slut.


...men inte var magin slut där.

Köpte Dans nya cd/dvd "Förscenad" och fick den signerad...





Ska ha med den till sjukhuset och börjar funderar om man kanske kan koppla upp den direkt till droppet!?!

Jag och Denice följde med hela gänget till hotellet där jag fick tagit foto ihop med var och en av dem.
De bilderna ska pysslas ihop i mitt Dan-album sedan när jag börjar bli människa igen.
På plats på hotellet så var jag ju tvungen att plocka upp nya skivan för att läsa genom vad det var för låtar m.m.
Och min käre Dan... det där räknas verkligen inte som "en liten present" eller "liten överraskning"!!!
Var för chockad för att varken kunna skratta eller gråta riktigt, det blev liksom någon konstig blandning.


Det bästa med hela med hela kvällen var nog ändå att jag fick chansen att tala om för Dan hur VIKTIG han har varit och ÄR för mej.
Att jag önskar så att mitt nuvarande jag kunde få tala om för mitt dåvarande jag att en dag ska du få chansen att berätta det för honom!

Fick krama om och njuta en extra stund av alla de underbara...

Med Caroline Melin och Nina Åkerlund


Med Janne Bark


Med Johan Hängsel


Tre försök med Tomas Pettersson


Med min älskade Jannike


...och med den alltid så amazing Bobby.


Nu laddar jag för fredag.
Ska till Karlshamn tillsammans med Berit för att se Dan och gänget välta nästa ställe...

För övrigt kan jag tala om att nertrappningen av alla painkillers går alldeles utmärkt.
Att värken håller på att KNÄCKA mej fullständigt och att jag nog är världens lyckligaste människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback