Äppelfotboll med Elsa...

...är väl något jag inte planerat men ändå ägnat en hel del tid åt idag.

Mår hyfsat bättre nu. Långt ifrån bra, men bättre iallafall.
Fick starta väldigt långsamt och kom inte upp ur sängen förrän långt framåt eftermiddagen.
Men sedan körde jag på desto hårdare framåt kvällen.

Först var jag med sonen för att träffa sjukgymnasten på barnhabiliteringen.
Sedan hängde jag med honom (Isac alltså, inte sjukgymnasten) till hans gitarrlektion på kulturskolan.
Där fick han lära sej några av de viktigaste delarna man behöver kunna för att bli en riktigt bra gitarrist...

Konsten att peka...

(Ser att grabben behöver träna på det där med pekandet -
där är inte riktig power i det än.
(Det som kallas powerpoint?))

...och att känna glädjen i musiken.


När jag sedan kom hem så var jag minst sagt slutkörd.
Fast blev ju genast lite piggare då jag helt oväntat råkade få en "ny" laptop av Jonas.
Jupp. Jag blev GLAD!

Sedan skulle jag gå ut i köket för att hämta något.
Då fick jag helt otippat sporta i några timmar istället.
Råkade laga lite mat och Elsa tyckte det var ett bra tillfälle att lära mej sparka fotbollsäpple.
Jupp, ni läste rätt. Elsa har letat upp ett plastäpple på någon hylla och har tillbringat större delen av kvällen med att slå det till mej så att jag kunde sparka iväg det. Hon verkar aldrig tröttna heller.

Elsa och det sparkade äpplet...


Råkade som sagt laga lite mat också.
Kvällens hobbyprojekt resulterade i en köttfärspaj, en vegetarisk färspaj och lite köttbullar.
Försöker börja "samla ihop" lite mat i färdiga portioner i frysen tills efter operationen då det lär få bli barnen som sköter matlagningen den första tiden.

Dagens "råkade-gå-ut-i-köket"...


Vet att den vegetariska pajen ser bränd ut, men det är den förbaskade quornfärsen ihop med soja som blir attans mörkt.
Ska försöka knåpa ihop ett recept imorgon.
Nu ska jag läsa en bok eller två och vänta på morgonen och lite sömn.
Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback