Namnförslag och Hoppet om ett Tjeckiskt VM-GULD!

Jupp,just så är det.
Jag behöver förslag till namn på de små sötisarna.
Så nu vill jag veta, vilka ord  tycker ni är vackra?
Ett av de vackraste ord jag vet är Vilse, men det har jag ju redan en katt som heter...
Så, Trassel, Vilse, Niclas och Katten är upptagna ord/namn.
Jag vill gärna ha namn som egentligen inte är namn.
Det är de här tre som ska namnges.
(Bättre bilder kommer förhoppningsvis snart.)

 1.) Nu kallad Fatso. Den helt klart mest kontaktsökande av ungarna.
Den har helt otroligt mjuk päls!
Och så har den extra tår, det ser lite ut som att den har tumvantar på sig.
Tyvärr vet vi inte  om det är en hane eller hona,har faktiskt inte lyckats se det på någon av dem än.
Detta är mest troligt den av katterna som ska säljas.
image362

2.) "Mellan".
Det här har varit min favorit från början.
Svansen är bruten och den är grymt hjulbent och går med framtassarna nästan helt innåtvända.
Notera att detta är gamla bilder,katterna är 7 veckor nu och på bilderna är de ca 4veckor.
Så t.ex så har ögonen "rättat till sig" nu.
image363

3.) "Lillan"
Den enda av katterna som är långhårig.
Nu har hon fått riktigt riktigt lång päls som är nästan silverfärgad,ser lite ut som en silverräv.
Den här katten är som en liten kopia av sin mor i allt utom färger.
Den har samma långa kropp,långa svans och långa päls.
Låter likadant och beter sig exakt likadant.
Jag tycker lite att den liknar en tvättbjörn i ansiktet nu, rätt coolt med tanke på legenden om Maine Coon rasens ursprung.
image364

(om ni vill se färgbilder så finns det i tidigare inlägg)

Men nu ska jag se om jag hinner med ett par minuter i pysselhörnan.
Svårt att hinna med något nu när det är hockey-vm, måste ju heja på mina favoriter...image365

image366

Kommentarer
Postat av: john

döp katterna till "fatso" "mellan" och "mini"

2008-05-08 @ 17:57:10
Postat av: SnubbeliBubbeli-Pop!

Jag håller oxå på.... Tjeckien.
Ja, Vaff!?
Varför inte?

Heja Tjeckien, säger jag bara.

Postat av: Alvinfride

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2009-03-18 @ 12:20:44
URL: http://alvinfride.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback