Åh... vilken lycka...

...att hitta det enda existerande fotoalbum med de ca 20 - 30 foton på mig som tagits under min barndom!
Ett album som jag i över ett år varit övertygad att någon av assistenterna råkat få med i en av 'kastashögarna' vid en av våra utrensningar här! 
Har även hittat en del av min 'förlorade'  pysselsaker och fått lite mer sorterat i pysselhörnan.

Ångesten ligger dock som en stor kvävande tyngd i mig hela tiden.
Att inte veta om jag någonsin kommer att kunna göra något mer med mina händer.
Vore ju inte underligt med tanke på att jag oftast inte ens kan hålla i/ta mediciner själv eller hålla kvar i något mer än några sekunder, och alltid har enorma smärtor i händerna efter allra minsta ansträngning.
Kan ju lätt säga att det kommer att kännas som en grym besvikelse om jag inte klarar av att göra något alls, när jag nu ÄNTLIGEN fått alla pysselsakena på plats och bara har lite sortering av småprylar av.
(Och får hem embossingfön och embossingpulver av kära dottern min...)
Nåja, om jag så bara får gjort en enda liten sak på hela det här året så får jag se det som en enorm seger!
Sakerna har jag ju sedan långt tidigare, så jag förlorar bara investerad tid om det inte skulle fungera alls.
Jag har ju dessutom en Sweet Sweet Sister som också är väldigt kreativ och som säkert gärna tar emot lite prylar till sig och gullungarna. Tänker ändå rensa ut en hel del, så Kaeli och Eljena kan det nog skrapas ihop en 'klipp-och-klistra-hög' åt! ;) De kanske behöver lite till hängsmyckena som de fått välja vars en eller två av varje gång de varit här. Se där, sakerna har ju använts trots allt!
Längtar tills lilla Meelo (en månad idag ju!) får lite mer hull och att vi hittar en dag där de orkar/hinner komma hit en stund, för min kropp har nog tyvärr åkt bil vad den ska för ett par månader... :(

Well... 
 

...annars kan jag ju berätta att jag hade en fantastisk jul!
Första julen sedan mor gick bort som jag inte bara suttit med gråten i halsen och sorgen och saknaden sprängandes i hjärtat.
Lilla julafton var Denice och pappa här och åt middag. Det var en jättemysig eftermiddag/kväll.
Kan knappt fatta att jag fick HELA OUTLANDERSERIEN i nyutgåva i storpocket, av Gullbritt i julklapp (och två fristående Outlanderböcker på engelska i födelsedagspresent!)!!! Helt galet!
Julafton tillbringade jag och Isac först hos pappa några timmar och sedan hela eftermiddagen och kvällen hos älskade Gunvor! Helt underbar dag var det verkligen!
Som tur är fick jag en suverän födelsedagspresent av min läkare (den 19/12) -  penicillin mot min njurbäckeninflammation som vägrat ge med sig i nästan fyra månader, och kortison mot inflammationerna överallt i leder och muskler.
Så trots lite julklappsshopping den 21/12 så hade jag ork att vara med hela julafton, och det är jag så innerligt glad över! Att jag nu får ta en omgång kortison till var väl bara väntat, har ju iallafall större möjlighet till vila nu.
Om det bara inte vore för tand/käk/öron-värken som håller mig vaken hela nätterna...
...men "Något kul ska jag ju ha" som kära mor alltid sa! 


 



Nej... om jag skulle ta och lyssna lite mer på Dan Hylander och fortsätta med alla listor som behöver skrivas över året planerade chili- och grönsaksodlingar...

                                                                           


Med önskan om ett riktigt härligt 2017 från oss här i "BjörkLyckan"!!!
                                      
                                                    
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback