Istället för att vara ledsen...

...över det faktum att jag inte längre kan baka,
(*vrider mig av skratt! Jag har för böveln ALDRIG kunnat baka!*)
så är jag överlycklig för att jag ska följa med kära pappsen och titta på när han köper fars dags-tårta.
Ja...det var i alla fall det han ringde strax efter klockan sju i morse och sa att jag ska göra idag.
Jag var ju redan vaken,
för kära sonen som är hos sin pappa över helgen tyckte väl att jag skulle träna på att bli morgonpigg -
hans alarm på klockradion stod nämligen och pep ihärdigt från klockan sju, tills klockan åtta då det kom personal från hemtjänst som kunde stänga av den ljuva morgonmusiken.
Ärligt talat, OM det varit radion som gått igång...
...men ett skärande pipande!!!
Och INGEN möjlighet att komma ur sängen!
Hoppas att min dag blir BÄTTRE efter den starten,
för skulle den bli sämre så kan jag nog bara konstatera att mitt liv blivit ganska ruttet.

Nej... faktum är att det är ljusare tider framför mig.
Från måndag och framåt så har jag en fantastisk människa som assistent här hos mig.
Har inte fått besked från försäkringskassan än,
men han tar risken och jobbar fulltid utan lön (som betalas ut retroaktivt av FK vid positivt besked) vilket innebär att jag faktiskt kommer att få näring i mig, få duschat, få leva i ett rent hem och få komma iväg på alla läkarbesök/undersökningar/behandlingar.
Jag ska få LEVA lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback