Har funderat...

...och tänkt en hel del på den här operationen.
Är inte nervös...inte än.
Däremot fullständigt skräckslagen.
Seriöst! Det är ett väldigt stort ingrepp med lång och svår återhämtningstid.
Och för mej blir det mycket värre. Kirurgen var verkligen tveksam eftersom det är så stora risker för komplikationer, och han sa att det inte är en fråga OM det blir stora inre blödningar och nya ingrepp efteråt...
...utan en fråga om NÄR och HUR MÅNGA!
Men vi var ändå överens om att det trots allt är en nödvändig operation.
Det är ju inte "bara" att de ska ta bort all överflödig hud och försöka sy ihop mej någorlunda snyggt, de ska ju framförallt försöka "dra ihop och laga" de trasiga musklerna.
Med tanke på hur vansinnigt ont jag hade och hur lång tid det tog för mej att återhämta mej efter förra operationen -
och då hade de bara flyttat undan musklerna för att komma åt tarmarna-
så fasar jag verkligen för hur det kommer att bli nu när de ska DRA i och försöka sy ihop musklerna!

Men nu är dagen snart här, och jag har verkligen bestämt mej för att göra allt jag kan göra för att påverka läkningen positivt.
Jag kämpar med maten allt vad jag kan nu för att blodsockret ska vara bra och för att få i mej så mycket protein som möjligt eftersom det hjälper en att läka bättre.
Jag försöker komma ut och röra på mej mer. Det ÄR verkligen svårt, för värken gör det till en fullständig plåga, men jag vill försöka komma i lite bättre form och ge kroppen en så bra chans som nu är möjligt.

Har funderat mycket på det här med mina mediciner. Alla de olika vitaminerna och mineralerna är ju inget jag varken vill eller bör ta bort, och laktos-tjosan och magkatarr-tjosanmedicinerna behåller jag också så klart.
Men de starka mot min smärta, tja, jag pratade med min kära Farbror Doktorn idag om dem.
Jag sa att jag helst ville sluta med båda helt innan operationen. (Jag tar både ganska hög dos Citodon sedan flera år tillbaka, och så en stark sak mot mina nervsmärtor - båda måste trappas ner mycket försiktigt.)
Både för att jag tror det är bäst under själva ingreppet, och så tror jag det kan bli lättare att få rätt smärtlindring efteråt också. Käre Farbror Doktorn tyckte det var väldigt bra och ska tills imorgon skriva ihop ett exakt schema för nedtrappning så jag är "drogfri" ett par dagar innan operation. Jag hade egentligen behövt längre tid till nedtrappningen men han lovade att få ihop det ändå. Det betyder enormt mycket att få känna att jag har så stort stöd från MIN doktor, och så känns det verkligen som RÄTT sak att göra.

Så...det här kommer att bli en tuff tid fram till operationsdagen!
Alla förberedelser, de mentala och fysiska. Sluta med alla painkillers och så allt det praktiska som ska fixas.
Tur att Dan Hylander har prickat in sina spelningar till de tre sista helgerna innan min operation!
För är det något jag behöver just nu så är det Dan-energi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback