Nu jäklar...

jobbas det här.
Dricker kaffe, kollar på skidskytte, planerar och skriver listor (läskigt roligt det där egentligen, och VIKTIGT!) och funderar över viktiga saker som katter, dating, Sweden Rock, vänner, flyttning och operationer.
Ni förstår hur det snurrar här va!?!
Och jag har inte ens lyckats ta mej upp ur sängen än...

Har ju bestämt att det här ska bli ett attans bra år, så nu får jag ta och sätta igång med livet.
Måste börja med en stor rensning här hemma, och så är det massor av mat som ska förberedas och frysas in.
Känner att jag behöver ha fixat sådant innan första operationen, så jag underlättar så mycket som möjligt för både barnen och mej själv.
(Det går inte så bra för mina favoriter i skidskyttet just nu.)
Gott kaffe.


Dagens lista:

Laga mat.
Rensa rejält i pysselhörnan.
Kolla på skidskytte.
Plocka ihop min rosa gran. (Erh...sätta undan. Den är redan i smådelar med hjälp av en viss katt...)
Skriva fler listor.
Laga lite mer mat. (Har mycket trasig mat här hemma som ni kanske förstår.)
Lyssna på livsviktig musik.
 (Idag blir det Magnell, Takla makan, Pink Floyd och Wham (Vet en som valde att blunda nu))
 

Bråka med alla katter. 
Försöka komma ihåg att inte dricka för mycket kaffe.
Inventera frysarna.
Dricka kaffe.


Årets lista:

Operationer.
Återhämtning efter operationer. (Lär ju ta...ett tag.)
Sweden Rock festival. (VÄGRAR missa den!) (Någon som har plats i husvagn eller stuga för mej och sonen?)
Flytta. 
Mer MUSIK! (Kanske se Dan Hylander live?)
Gå på en date...? (Tja, why not liksom? Var ju några år sedan.)
Skriva fler listor. (Och sluta missbruka (paranteser))


Men vet ni vad?
Jag tror jag ska försöka ta mej ur sängen om det ska bli något annat än kaffedrickande gjort idag.

Fast jag tycker faktiskt att någon kunde dra sej hit och avlasta mej med kaffedrickandet lite.


Köket nästa...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback