Det var som att...

...jag bara tog slut i lördags eftermiddag.
Trodde först att det var för att jag glömt äta/fylla på energi, och sedan att det var den "vanliga EDS-tröttheten" som slog till, men det var nog fasiken något skumt virus.
Jobbig feber fick jag med.
Har fortfarande inte fått tillbaks tillräckligt med kraft för att ta mej upp ur sängen, men det dröjer förhoppningsvis inte alltför länge...saknar mitt kök ju!

Kök ja. Börjar äntligen få ihop mitt kök som jag vill ha det (i alla fall bästa möjliga av det kök jag har nu) och bara ett fåtal redskap till som behöver fixas.
Och bara helt random så där så lägger jag in en bild tagen i mina föräldrars kök...
...en del av julmaten som jag är så glad att för första gången få fixat själv.


Tror inte någon förstår (Katta hade gjort...) vilken SEGER det var för mej att klara av att fixa all julmat själv.
(Långkålen var ju dessutom ett infall som blev en vinnare och given medlem på kommande julbord.)
Det är något av det roligaste jag gjort.

Och när vi ändå är inne på julen så är ju djuren självklart i centrum där med.
Det är de ALLTID oavsett om vi vill det eller ej.
De ser liksom till den delen själv...
Den här julen ville jag ha fram en del saker, bl.a granen, och visste ju att en viss katt (Ja, jag menar Troll!) skulle göra allt för att förstöra så mycket som möjligt, så därför fixade jag en egen liten "lekhörna" åt katterna för att ge mina julsaker en LITEN chans i alla fall.
Funkade väl...så där...

Troll julklappar...


Dobby stretchar innan granen plundras...


...och Niclas är Niclas och finast i världen!


Nu är vi tillbaks i vardagen igen med Troll som hänger i soffan...


Elsa...
(Jag tror hon ser så sur ut eftersom ingen dammsugit efter att hon jagat runt med all maten!)


Tom...


Minus...


Trassel och ökenråttorna sa att de inte ville vara med på bild idag.
Men ärligt talat.
NÄR och HUR blev mitt hem förvandlat till ett zoo?

Undrar om det är för att jag är så ensam?
Kan ju inte direkt köpa vänner och tvinga hit.
De stackars katterna har inget val.

Längtar så enormt mycket tills jag kan flytta till Höör igen, för där kommer jag att kunna umgås med andra än de galningarna som fyller mitt hem.

Tills dess är jag attans glad att jag har mina facebookvänner som står ut med allt mitt gnällande... ;)

Planerar en eller flera viktiga listor och tror/hoppas att jag ska ha ork nog att knåpa ihop dem här ikväll.
Bra knep som fungerar för mej - att lägga upp listorna här, för då känner jag en liten aning mer press på mej att faktiskt genomföra min planering.
Ska försöka vara snäll mot mej själv den här gången och inte sätta upp för stora mål.
(HA! Trodde inte ni heller på den!?!)

Nu ska jag prata med Elsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback