Dags att presentera sej...

Fick en fråga på FB av min önskevän Maria om alla djuren jag lägger ut bilder på bor hos mej.
Det kan jag svara nej på.
Det är jag som bor hos dem.

Det lustiga underliga med att mitt hem har förvandlats till ett zoo,
är att jag egentligen inte är särskilt förtjust i djur alls.
Jag är tokig i katter - that's it!
Ja, och så Trassel så klart, men det är bara för att hon är den minst hundaktiga hund jag någonsin träffat.
Troll är mer hund än vad Trassel är.
Nåja.
När ni nu får möta hela min familj så kommer ni också att förstå varför jag har utvecklat en sådan överdriven nödvändig  normalitet, i ett försök att balansera upp galenskapen i det här hemmet.
Alla som bor här, bor inte här egentligen. De har bara glömt bort att gå hem.
Så de får vara med här i alla fall.
Tror vi gör ett försök med äldst först va?

Jag och familjen i Zoo Knäpp & Galen:

Jag.
Fick från början namnet Anne Påhlsson.
Bytte vid 18 års ålder förnamn till Natasha.
Har nu, på mitt 40de år, bestämt mej för att så snart jag har råd, byta både förnamn och efternamn till det enda rätta.
Det får bli Anne Eriksdotter.



Min dotter, Denice, 19 år om några dagar.
Största orsaken till varför mitt hem invaderats av diverse djur.


En som glömde gå hem,för tydligen blir man smått förvirrad av att vara tillsammans med min dotter - 
 Timmy, också han snart 19.
(Och ja, de anser seriöst att det rummet är städat!)

(Jupp,det är så han ser ut för det mesta.)

Min son Isac, 13 ½.
Här med sin gitarrlärare och tillika min stora idol - Bobby.
Isac är den enda av personerna här som är helt oskyldig till antalet djur som befinner sej i hemmet.
Han hade en orm, Bob, men Bob var tråkig och fick flytta. 


Niclas, 10 år.
Gillar fyrverkerier, borrmaskiner och andra verktyg.
Försöker förgäves hålla ordning på alla och blir väldigt upprörd när de andra katterna uppför sej olämpligt.


Trassel, 6 år.
Fulaste pudel jag sett...
...men oj vad jag gillar den hunden!



Elsa
, 3½, har inte bott hos oss så länge och jag fick henne som betalning för att hennes förra ägare fixade min dator...
Jupp. Bakvänt från början till slut.
Elsa är en väldigt liten katt med ett väldigt stort ego.
(På bilden dessutom förkyld den stackarn.)



Dobby
, 2½, är Denices katt.
Dobby är inte överdrivet smart, ganska mesig och väldigt klumpig.
Dessutom en attans stor och mjuk katt.



Troll, 2½.
Dobby och Troll är bröder.
Troll är en jädrans ligistkatt, men han kommer undan med det mesta eftersom han är attans gullig.
Om något blivit förstört (med vilje!) så är det Troll som är orsaken i 99% av fallen.



De här två sakerna vet jag inte ens vad de heter...eller hur gamla de är.
Är dock ganska säker på att de är ökenråttor.
Bilderna är från
Denices hemsida och där kan ni säkert hitta mer information om hennes skumma djur...





Sedan så har vi Tom.
Alla de här konstiga små gnagarsakerna är det Denice som släpat in.
Kan ju berätta att jag är mindre förtjust och att jag till sist fick henne att i alla fall göra av med alla råttor och möss...
Tom ser åtminstonde ut att platsa på det här stället.
Denice envisas med att uttala hans namn tÅm, men det ser man ju direkt att det måste vara tOm han heter!




Till sist och nästan minst (åtminstonde yngst) så har vi Minus, Timmys hund, som är ca 9 veckor.
Förvirrande lik en studsboll när han inte sover...


Så, nu förstår ni va!?!
Jag måste ju hålla mej extremt normal för att överleva här...

Frågor på det?






Kommentarer
Postat av: Katarina

Hahahaha... å herregud! Det var ett zoo :D

Så himla gulligt och så fina ni är! ;)

Postat av: Gunvor

Wow! Imponerande!!!! Tack för presentationen.



Kram, Gunvor

2012-01-18 @ 05:50:16
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha - underbart inlägg! Och det verkar rätt mysigt att bo i ett galet litet menageri... :-)

2012-01-18 @ 12:28:36
URL: http://himmelochord.se
Postat av: Jenny i Höör

Ha ha, underbart att få ta del av de som du delar hem med. Att du egentligen då bara gillar katter är ju extra kul! Du behöver ju inte känna dig ensam i alla fall!

2012-03-07 @ 16:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback