Till Neo...

Hej Neo!
*vinkar*

Jag glömde ju helt ge dej receptet på min rödlöks-tjosan-röra,
så du får det nu i stället!

Finhacka (eller grovhacka om du föredrar det) 1 rödlök.
Eller tja, det kanske är bäst om din mamma eller pappa gör det?
Blanda ihop med
En burk (2 dl) Creme fraiche.
Häll i ca 1 msk hjortronsylt
eller ½ finhackad syltad ingefära + lite av sockertjosan den ligger i.
Finhackad soltorkad tomat i olja, salt, svartpeppar och salladskrydda
tillsättes helt efter smak.
Själv tycker jag att det brukar behövas rätt så mycket kryddor.
Rör ihop allt noga och låt gärna stå i kylen ett par timmar innan det ska användas.

<-- Attans gott till grillat!


Ja, jag erkänner.
Jag brukar ha både hjortronsylt och syltad ingefära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback