Det är INTE min grej...

..det där med bakning.
Jag tycker det är jätteroligt, men man måste ju följa recepten så noga.
Det är därför jag föredrar att laga mat, för då kan jag byta ut saker efter egen smak och hitta på lite hur jag själv vill.
Och oftast blir det väldigt bra.
Med bakning är det sällan jag lyckas även om jag följer receptet exakt.
Helt enkelt inte min grej!
Ändå envisas jag med att misslyckas testa hur ofta som helst.

Enkel mintchokladkaka:
Sätt igång ugnen på 200 grader.
2 ägg
 dl socker
Några droppar mintextrakt
100 g smör
100 g mjölkchoklad
2½ dl vetemjöl

Vispa ägg och socker.
Smält smöret och rör ner choklad.
Rör ihop. 
Rör ner mjölet.
Fördela smeten i två smörade/bröade aluminiumformar.

Kasta in dem i ugnen och låt dem vara där i en kvart eller lite till...



En kaka som jag faktiskt lyckades attans bra med var när jag gjorde brownies.
Lite utmaning för mej med en massa ingredienser som skulle vägas exakt, men för en gångs skull så var jag NOGRANN när jag gjorde det.
Hojta bara till om ni vill ha receptet!

Resultatet:


Nu mår jag illa bara av att ha sett allt sötslisk!
Kan icke för mitt liv begripa hur man kan tycka om choklad faktiskt...
...seriöst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback