Shopping för själen...

För flera år sedan satte jag upp som ett (för mig) stort mål i livet.
Kanske låter löjligt för de flesta, men betyder oerhört mycket för mig och det är ju det som är viktigast för mig.
Har i många år velat ha en svart/lila kjol.
Rutig.
Svart spets.
Dragkedjor.
Spännen och säkerhetsnålar...
Ja,ni fattar.
Har inte funnits ens en liten sucks chans för mig att kunna ha det p.g.a min storlek.
De kjolar jag hittat som jag gillat,har varit på Shock, och där finns INTE den sortens storlekar och passformer.
Har sett målet att kunna köpa de kläder jag VILL ha på Shock som någon avlägset LÅÅÅNGT in i framtiden.
SÅ var vi där idag.
Dotter skulle köpa rosa jeans och sonens födelsedagspresent skulle handlas.
Vad hittar jag då???
Jovisst.Just DEN kjolen!
KJOLEN!
Tänkte aldrig ens tanken att det skulle vara lönt att prova den.
Dotter,älskade dotter min, tvingade mig!
Den passade.
Eller t.o.m var magisk.
Den trollade fram en figur hos mig som jag ALDRIG trodde jag skulle kunna ha.
Jag ÄLSKAR min kjol!
Och målet som låg så långt in i framtiden att jag inte ens vågat planera vilket år det skulle kunna bli...det är nått!
Långt inlägg om en kjol.
Jodå,men ni måste förstå att det handlar om så mycket mer än ett klädesplagg för mig.
Det är en OERHÖRD SEGER jag vunnit!
Och känslan att kunna köpa något som jag tycker om,och kunna använda det...den är jag inte bortskämd med!
Sedan hittade jag kängor som passade mig när jag ändå var i gång och belönade mig själv!
Bilder? Klart!

MIN kjol!!


Hittade vårskor på barnavdelningen...stl 34.


Och äntligen ett par kängor i min storlek.


Nya hårspännen och (trollinspirerade) strumpbyxor kan man också behöva:


Vet ni...jag är LYCKLIG!
Över en hel del saker.
Stora,viktiga och jättebra saker.
Och över en kjol...

Kommentarer
Postat av: Hella

I hear ya!! fattar precis vad du menar o jag är så himla glad för din skull :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback