Längtar...

...så vansinnigt mycket efter att orka laga massor massor av mat!
Inte äta - bara koka, och steka, och mixa, och röra, och blanda, lägga in, och experimentera!
Trodde när jag började den här treveckors flytperioden innan operationen att det skulle vara jobbigt att laga mat eller framför allt se andra äta.
Men icke.Eller jo, när Isac äter danskt rågbröd med kokt ägg och makrill i tomatsås, då svider det.
Tröstar mig med att det är bra mat för mig sedan när jag kan äta "normalt" igen.
Har börjat prova på att göra saker jag aldrig gjort förrut, t.ex stekt inlagd sill.
Gudars vad kul det var! Skulle kunna stå och steka sill i timmar! (Va? Vadå,alla har vi väl olika sätt att roa oss!?!)
Ikväll ska jag försöka göra en saffranssill.

250 g Matjessill
Marinad:
2 dl creme fraiche
2 msk majonäs
½ g saffran
½ finhackad rödlök
½ dl finhackad ättiksgurka
1 msk hackad persilja
salt+peppar

Nåja,de andra får väl tala om hur det blir.
Älskar iallafall matjessill, och de flesta andra små firrar som finns.

Har gjort storkok och fryst in i (små) portionsförpackningar, perfekt till efter operationen.
Gjorde fisksoppa både mixad, och mixad och silad.
Samma med köttfärssoppa.
Skönt att ha både till första veckorna när det ska vara helt utan ens minsta bit,
och sedan till när man får börja tugga lite.
Grymt goda blev de båda två!

Till helt andra saker nu.Var ju hos min kära Farbror Doktorn igår.
Mår ju ALLT ANNAT än bra. Inflammation i all muskler från ansiktet ner till hälarna.
Mitt ansikte är helt svullet, knallrött och varmt.
Allt gör ont men ryggen är så illa värre att det tar liksom över all övrig värk.
Har dessutom ett ganska litet,men infekterat/inflammerat sår på magen.
Absolut nödvändigt att få bort annars opererar de ju såklart inte.
Såret är visserligen inte så stort,men det var inflammerat säkert 15-20 cm i diameter runt om.
Fick dunder DUNDER kortisonbehandling för att få bukt med inflammationen, och dunder penicillinkur mot hudinfektionen. Mår fortfarande riktigt risigt,men ändå MYCKET bättre än igår!
Var tvungen att "akutsluta" med en av mina blodtryckssänkande mediciner idag.
Slutade med en (av totalt fyra) förra veckan, men har antagligen fått lägre tryck av att fasta,och bli av med MYCKET vätska.Den jag fick sluta med idag är dessutom vätskedrivande. Har inte alls mått bra de senaste två veckorna,har haft hjärtklappning och dubbelslag,varit yr och mått väldigt illa.Har trott att det varit inflammationen i musklerna,men det verkar vara kraftig mineralbrist.Så nu dricker jag mineralvatten så det snart rinner ur öronen på mig!
Var och lämnade en presentpåse med ljus och ask till min kära doktor idag.

Tror han blev väldigt glad att se mig så mycket bättre idag.
Fick både en stor kram och lite skönsång!
Han brukar kalla mig för sin besvärligaste patient, för det brukar vara svårt att klura ut vad det är för fel på mig,
och när han väl klurat ut det så brukar jag inte tåla behandlingen - OM det finns någon behandling.
Måste var frustrerande för honom,så det var nog kul för honom att kunna hjälpa så bra särskilt i den här tidspressade situationen. Jag SKA bli bra nog till operationen som är SNART!

För övrigt så finns min söta vän KATTA i mina tankar och mitt hjärta hela tiden!
Tänk att det blev samma dag vi hamnar under kniven!
Tror nästan att det får bli en träff till nästa höst...oj oj oj...

Nu ska jag fortsätta leta recept.
Tips på närings- och proteinrika men fettsnåla soppor emottages tacksamt!

Men avslutande vill jag bara tipsa om min favoritblogg!
http://brakatarina.se/
(Hoppas det är ok att jag länkar till din blogg!)
Den där lilla tjejen (dottern alltså) skulle man kunna äta upp!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men å så gulligt! Det är klart att du får länka. Tack :)

Jag ska fundera över soppor. Jag älskar ju soppor som sagt var!

Usch vad jobbigt med alla krämpor i din kropp. Så ung och så mycket skit. Livet är så orättvist!

Hoppas verkligen saker och ting förändras på söndag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback