Sjuk katt och hockeytrams

Vilket konstigt dygn det varit.
Sent i går kväll så blev katten som vi kallar "Fatso" plötsligt jättesjuk.
Och jag menar verkligen JÄTTESJUK!!! Han bara sjönk ihop, andades snabbt, skrek när man rörde vid honom och var nog i stort sett medvetslös mesta av tiden. Vid tretiden i natt pratade jag med en veterinär som efter min beskrivning av hur dålig han var, tyckte att OM han överlevde till morgonen så kunde jag komma in med honom, men hon trodde inte de skulle kunna göra något de heller. Så det enda jag kunde göra var att se till att katten var varm, och massera honom hela tiden så blodcirkulationen hölls igång.
Ett par gånger vid 5, halv 6 tiden så trodde jag att han var död för han andades knappt och var helt stel i hela kroppen. Försöken att få i honom vatten var meningslösa, för han kunde inte svälja, fick torka saliv hela tiden.
Det här är katten vid halv 6 tiden imorse...
image367
(Bild tagen med min urkassa mobil)

Han fick ligga på mig hela natten medan jag masserade och försökte hålla honom varm.
Till sist strax innan 6 så känner jag att jag måste sova iallafall en timme, så jag lägger katten invirad i filten sidan om min kudde och somnar med handen på katten och är säker på att det är sista gången jag ser honom vid liv.

Tio i 7 vaknar jag igen, tittar på katten, som tittar tillbaka på mig!!  Klappar honom lite med ett finger...
...han andas normalt och börjar spinna!!!
Idag har han varit precis som vanligt,lekt och busat och klättrat överallt på mina pysselsaker.
Enda skillnaden är nog att han har varit som ett plåster på mig så fort jag varit i närheten.
Han t.o.m kröp upp och la sig på min kudde när jag skulle vila.
Tja, vad ska man säga? Ett av hans nio liv verkar iallafall vara använt!
Varje gång jag tittat på honom idag,så kan jag inte riktigt förstå att han faktiskt lever med tanke på hur j-a freakin' sjuk han var hela natten!
Katter är otroliga!
En bild på honom tagen för ca två veckor sedan...
image368
Hm,och det var den av katterna som jag planerat att sälja,
hur *SVORDOM* ska jag nu kunna göra det!???!

Nåja, annars så känns väl allting sådär lite halvtaskigt idag.
Tjeckerna förlorade mot Ryssarna i förlängning och jag har ONT överallt.
HA! Jag har redan visat så dåliga bilder, så jag kan lika gärna visa ett par minst lika kassa till.
Min mobil är VERKLIGEN ingen höjdare!
En flaska vin som min syster fick när hon fyllde år.
Monas vin eller som jag skrev på kortet (på ettiketten står det Monas brygd): Monasvin.
Tur att min syster har lika tröttsamt torr humor som jag...

image369

image370

Kommentarer
Postat av: yoli

Åhhh lilla pissen... Vad hemskt... här ligger jag med tårarna i ögonen för min lilla pisse är hos veterinären just nu. Hon kommer hem imon efter en operation. Lill skiten har ätit upp en av mina stämplar som stoppat upp hela tarmen... *hua* Så imon kommer hon hem å då gäller det att hålla tummarna för henne... Jag hoppas verkligen att din lilla prick snart blir frisk och busig igen...

kramar Jorie

Postat av: SnubbeliBubbeliBubbeli-POP!

"Monasvin"
HAHAHAHAHA!!!

Du är t.o.m. lägre än Glocalnet, din rackarunge.

;)

2008-05-11 @ 16:43:20
URL: http://snubben.wordpress.com
Postat av: Katta & Doriz

Stackars pissen! Tror minsann att den kommer bo kvar....

2008-05-14 @ 12:26:29
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Mikailnelly

I like your website alot...its lots of fun...

2008-12-19 @ 17:13:14
URL: http://www.enequist.dk/mikailnelly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback